China launches super-speed test train
The
six-car, super-speed train, which can reach speeds up to 500 km per
hour, parks at a test line in Tsingdao on Dec 22, 2011. [Photo/Xinhua]
The six-car train with a fairshaped head is the newest in the CRH
series. It has a maximum tractive power of 22,800 kilowatts, compared
with 9,600 kilowatts for the CRH380 trains currently in service on the
Beijing-Shanghai High-Speed Railway, which hold the world speed record
of 300 km per hour.The grey-color train carrying testing and data processing facilities was designed and produced by CSR Sifang Locomotive & Rolling Stock Co, Ltd (Sifang Locomotive), a CSR subsidiary based in the coastal city of Qingdao in eastern Shandong province.
Ding Sansan, the company's chief technician, said the concept of the the super-speed train design was inspired by China's ancient sword. The bodywork uses plastic materials reinforced with carbon fiber.
Shen Zhiyun, a locomotive expert and academician with both the Chinese academies of sciences and engineering, said the testing of the super-speed train with speeds of up to 500 km per hour will provide useful reference for current high-speed railway operations.
(http://europe.chinadaily.com.cn/china/2011-12/26/content_14330659.htm)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Towering success
Huaxi village, the country's richest, caught public attention by completing the 328-meter-tall, 3-billion-yuan luxury hotel last month. Provided to China Daily
(http://europe.chinadaily.com.cn/china/2011-12/26/content_14330659.htm)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beidou system starts service in Asia-Pacific
China successfully launched another satellite into space for its indigenous global navigation and positioning network at 11:33 p.m. Beijing Time Thursday from the Xichang Satellite Launch Center in the southwestern province of Sichuan. [Photo/Xinhua]
Ran announced that the BDS began providing positioning, navigation, timing and short message services to civilian users in China and surrounding areas in the Asia-Pacific region on Thursday.
Ran said the general functionality and performance of the BDS is "comparable" to the GPS system.
He further explained that the BDS open service is currently available and features positioning accuracy of 10 meters, velocity accuracy of 0.2 meters per second and one-way timing accuracy of 50 nanoseconds.
The BDS offers more conveniences for navigation system users with equipment that is compatible with multiple navigation systems, as they will no longer have to rely on a single service, said Ran.
A 2011 report said 95 percent of satellite navigation equipment in China relied on GPS services, while industrial statistics show that the total output of China's navigation service sector will top 120 billion yuan (19.2 billion U.S. dollars) in 2012.
China launched the first satellite for the BDS in 2000, and a preliminary version of the system has been used in traffic control, weather forecasting and disaster relief work on a trial basis since 2003.
(http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-12/27/content_16061006.htm)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ
ΜΕ ΕΝΑ ΛΙΤΡΟ ΚΑΝΕΙΣ ΣΧΕΔΟΝ 500 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ.
(Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012)
Μια ομάδα προπτυχιακών και
μεταπτυχιακών φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης κατασκεύασε αυτοκίνητο
υδρογόνου, που είναι μάλιστα έτοιμο να βγει στην αγορά,
ενώ έχει ήδη λάβει διεθνείς διακρίσεις
και αναγνώριση.
Ωστόσο η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει
την εμπορική αξιοποίηση του εντός...
συνόρων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% ελληνικής σύλληψης,
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% ελληνικής σύλληψης,
σχεδίασης και κατασκευής, που "γεννήθηκε" στα
εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης,
κινείται με υδρογόνο και με εξαιρετικές επιδόσεις στην
εξοικονόμηση ενέργειας, αφού
καταναλώνει ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα.
"Πρόκειται για ένα όχημα που θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με
κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ,
ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται όχι να
εισάγεται!", αναφέρει ο ΣΚΑΙ.
Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει
Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει
χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου
από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό
που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του
είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει
μηδενικούς ρύπους.
Το Eco Racer επιβραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς με το 1ο
βραβείο ασφάλειας και το
4ο εξοικονόμησης καύσιμου.
Όμως, αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική
Όμως, αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική
παραγωγή αυτού του οχήματος. Ακόμη και αν εμφανιστεί δηλαδή
ενδιαφερόμενος επενδύτης δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Εco
Racer στην
Ελλάδα γιατί ο νόμος δεν το επιτρέπει.
"Ελπίζω η Ελλάδα να αλλάξει, να αλλάξουν οι νομοθεσίες να γίνει πιο ευέλικτη. Ιδέες όπως
"Ελπίζω η Ελλάδα να αλλάξει, να αλλάξουν οι νομοθεσίες να γίνει πιο ευέλικτη. Ιδέες όπως
βλέπετε υπάρχουν και ελπίζουμε να υπάρξουν πρωτοβουλίες για να
συνδεθεί η
επιχειρηματικότητα με το Πολυτεχνείο", σχολίασε στο Eco
News ο φοιτητής Παναγιώτης
Μπάζιος.
http://www.skai.gr/news/technology/article/213238/kriti-kataskeuasan-autokinito-udrogonou-apagoreuetai-i-axiopoiisi-tou/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
επίκαιρα και ενδιαφέροντα (αναδημοσιεύσεις από τα μέσα κοινωνικής
διαδικτύωσης)
ΤΟ ΚΟΧΛΙΑΡΙΟΝ
Πάντα επίκαιρο
(1836 - 1904)
Ως οι Ινδοί εις φυλάς, ούτω και οι Έλληνες διαιρούνται εις τρεις τοιαύτας:
α) Εις συμπολιτευόμενους, ήτοι έχοντες κοχλιάριον βυθίζωσιν τούτο εις την χύτραν τού προϋπολογισμού.
β) Εις αντιπολιτευόμενους, ήτοι μη έχοντας κοχλιάριον ζητούν επί παντί τρόπω να λάβωσιν τοιούτον.
γ) Εις εργαζομένους, ήτοι ούτε έχουν κοχλιάριον ούτε ζητούν τοιούτον, αλλά είναι επιφορτισμένοι να γεμίζωσι την χύτραν διά τού ιδρώτος των.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Εχετε δει αγορές αλλά σαν αυτή ΟΧΙ!
How close to a train track can you set up a vegetable market?
--------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Χρόνια Πολλά
Χρόνια Πολλά
Θέματα που αφορούν κυρίως στις ελληνικές παραδόσεις και συζητούνται περισσότερο τις ημέρες των Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς
-------------------------------------------------------
πρωτοχρονιάτικα κάλαντα
ένα μουσικό ταξίδι στην ελληνική μουσική παράδοση των ημερών
========================================================================
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2013
=======================================================
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου